Feb 17, 2013

mengayat dengan eye contact


'Eye Contact' merupakan salah satu senjata yang paling penting ketika mengayat mana-mana wanita,anda bacalah mana-mana buku yang mengajar tentang cara-cara untuk mengayat,topik tentang 'eye contact' pasti akan disentuh.Daripada pandangan mata seseorang,anda boleh membaca kehidupannya,mata umpama diari kehidupan yang menyimpan 1001 rahsia tentang seseorang.Mata juga memainkan peranan yang paling penting ketika bercakap dengan seseorang.Eye contact menunjukkan yang kita betul-betul berminat dengan wanita tersebut.


10 tips mengayat dengan menggunakan "Eye-contact"

1)Apabila melihat wanita yang anda suka,renung wanita tersebut sehingga dia merenung kepada anda kembali.

2)Apabila wanita tersebut telah perasan dan merenung anda dengan perasaan ingin tahu,biarkan keadaan tersebut berlaku selama beberapa saat dan alihkan pandangan anda ke tempat lain.

3)Ulangi langkah diatas untuk beberapa kali,apabila dia merenung anda,cepat-cepat alihkan pandangan mata anda(He he...cinta pada pandangan pertama ler)

4)Biar si dia tahu apa yang sedang bermain di dalam kotak fikiran anda.Pada pandangan kali pertama,si dia mungkin ingat yang anda cuma melihat sekilas pandang,akan tetapi bila si dia perasan yang anda telah beberapa kali curi-curi merenungnya,dia akan tahu yang anda berminat dengannya.JANGAN merenung lebih daripada satu saat,anda akan merosakkan kesemuanya.Cuba nikmati perasaan seronok itu.

5)Sekarang anda telah berjaya menarik perhatian si dia,untuk melihat sama ada dia masih berminat dengan anda,cuba berhenti  merenung si dia untuk beberapa minit.Tunggu sehingga si dia merenung anda kembali.

Si dia akan tertanya-tanya,kenapa anda tidak merenungnya lagi.dengan berbuat begini,anda telah berjaya menarik perhatian si dia.

6)Lihat si dia melalui pandangan tepi mata,jangan lihat si dia secara bersemuka.Tunggu sehingga si dia merenung anda kembali.Dengan berbuat demikian,anda telah membuatkan si dia berminat untuk merenung anda.


7)Anda telah bertukar pandangan mata untuk beberapa lamanya,sekarang si dia telah menunggu anda untuk merenungnya kembali.Renung si dia untuk 5 saat dan lihat ke tempat lain.


8)Bercakap dengan kawan anda atau menyibukkan diri,renung si dia untuk beberapa saat dan pandang ke tempat lain sambil tersenyum.Jangan tersenyum sambil merenung si dia.

9)Lihat reaksi si dia,kalau si dia kerap merenung anda kembali,bermakna anda telah berjaya.Kalau si dia tidak memberikan sebarang respond walaupun anda telah mengikuti tips ini,maknanya si dia tidak berminat.Berhenti.anda tidak akan berjaya mengayat menggunakan eye contact.

10)Senyum semasa merenung.Sekarang anda telah pasti yang si dia juga berminat untuk merenung dan bertukar pandangan mata anda.Sudah tiba masanya untuk anda ke tahap yang seterusnya.Renung si dia dengan lebih lama sambil tersenyum sedikit.Jika dia tersenyum kembali.Jackpot!.Jika dia merenung anda kembali dan kelihatan terkejut atau melihat ke tempat lain.mungkin si dia memerlukan sedikit masa lagi

Kalau senyuman tersebut berjaya.Apa lagi,pergilah bercakap dengan si dia.GOOD LUCK


nota:

-Jangan merenung si dia dengan terlalu lama
-Mengayat menggunakan eye contact akan memakan masa,sila bersabar.


No comments:

Post a Comment