Feb 17, 2013

Anda yakin dengan penampilan diri anda?

Penampilan diri merupakan salah satu kunci utama untuk mengayat awek.Anda tidak perlu menjalankan pembedahan plastik untuk kelihatan mirip kepada Aaron Aziz,anda tidak perlu mempunyai sebuah kereta sport untuk memikat awek cantik.Apa yang anda perlu cumalah diri anda sendiri.

Penampilan diri sangat penting apabila kita ingin berkomunikasi dengan orang lain,pandangan pada kali pertama akan menentukan sama ada kita diterima @ tidak.Pandangan pertama akan mencerminkan personaliti dan sikap serta sifat kita yang sebenarnya.Prinsipnya sama dengan temuduga pekerjaan,seharusnya berpakaian kemas,bersih DAN yang PALING PENTING adalah anda YAKIN dengan KEBOLEHAN ANDA sendiri.


Pakaian

Pakaian anda seharusnya sentiasa bersih dan kemas.Wanita lebih suka kepada lelaki yang pembersih dan kemas.Kalau anda ingin sedikit kelainan,anda boleh mengayakan pakaian fesyen terkini untuk menunjukan yang anda tidaklah ketinggalan zaman.

Rambut

Kebanyakan wanita suka kepada lelaki yang berambut pendek dan kemas.INGAT,rambut merupakan asset@trademark yang paling utama bagi kaum adam.


Posisi badan

Posisi badan merupakan salah satu kunci utama untuk memikat wanita,badan yang terlalu mendada melambangkan yang lelaki tersebut terlalu ego,badan yang terlalu membongkok mengambarkan yang lelaki tersebut lemah.


sila semak gambarajah di bawah.
Apabila posisi badan berada pada kedudukan yang betul ketika berdiri,anda akan merasa lebih yakin untuk bercakap.Anda akan kelihatan lebih 'maskulin'.

Anda boleh mengamalkan senaman mudah seperti pumping&sit-up untuk membentuk badan anda.Jika anda tidak keberatan,anda boleh pergi ke gym untuk bersenam.

Keyakinan diri

Apabila anda ditolak@reject oleh seseorang wanita,itu bukanlah sesuatu yang abnormal.Mengayat wanita umpama percubaan Matematik,apabila satu rumus gagal untuk menyelesaikan sesuatu masalah,anda boleh memilih formula yang baru sebagai jalan penyelesaian.


Harus diingati,nisbah wanita adalah lebih besar berbanding dengan lelaki.Jadi,apabila anda ditolak oleh seseorang wanita,tidaklah mustahil untuk anda AKAN diterima oleh wanita lain yang lebih menghargai diri anda.


Tips untuk menghilangkan rasa malu

1)Setiap hari,cuba latih diri anda untuk bercakap dengan wanita yang tidak dikenali.Sebagai contoh,bertanya tentang arah jalan,bertanya tentang waktu.Cuba praktikan sehingga rasa malu itu dapat dikawal.

2)Sebelum tidur@sebelum keluar rumah,cakap pada diri anda sendiri yang anda berasa yakin untuk berhadapan dengan mana-mana wanita.Secara psikologinya,apabila anda bercakap benda yang sama pada diri anda sendiri,otak separa-sedar anda akan menerima idea tersebut dan kemudiannya akan menterjemahkannya kepada perbuatan.

3)Sentiasa berfikiran positif,malu biarlah kena pada tempatnya.


Sikap

Tampan@kacak macam mana sekalipun diri anda,JIKA sikap anda tidaklah seperti rupa-luaran anda,anda tetap akan disenaraikan sebagai lelaki-lelaki yang akan ditolak.Ingat!Sikap melambangkan diri anda yang sebenar.Yang indah selalunya datang daripada sikap dan pemikiran anda,bukan dari rupa bentuk tampan.

No comments:

Post a Comment